Kas yra SEO ?

Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) – tai svetainės optimizavimo procesas, apimantis daugybę užduočių, padedančių pagerinti svetainės lankomumą paieškos sistemose. Taigi kyla klausimas: „Kas yra paieškos sistema?”. Į šį klausimą galima nesunkiai atsakyti paprašius įsijungti internetą ir apsilankyti „Google„, „Yahoo” arba MSN. Tai populiariausios ir pagrindinės paieškos sistemos.

Paieškos sistema – tai plati duomenų bazė, kurioje naudojami algoritmai (informacijos rinkimo būdas), kad informacija būtų greitai ir efektyviai surinkta, todėl informacija tampa lengvai prieinama. Asmuo, besinaudojantis paieškos sistema, nurodo kriterijus (raktinius žodžius / frazes) apie tai, kas jį domina, pavyzdžiui, „Nekilnojamasis turtas”. Kai asmuo į paieškos sistemą įveda paieškos kriterijus, jis tikisi rasti informaciją, kuri labiausiai atitinka įvestus raktažodžius. Tai yra pagrindinis paieškos sistemos tikslas – pateikti naudotojams visiškai atitinkančius jų paieškos kriterijus rezultatus.

Dabar svarbu žinoti, kaip veikia paieškos sistemos, kad suprastume klausimą „Kas yra SEO?”. Paieškos sistemos naudoja robotus arba vorus – programinę įrangą, kuri renka informaciją ir grąžina ją analizuoti į pagrindinį paieškos sistemos indeksą arba, paprasčiau tariant, pagrindinę centrinę duomenų bazę, kurioje saugoma visa informacija. Šis procesas, kurio metu paieškos sistemos vorai renka šią informaciją, vadinamas „ropojimu” arba „voratinkliavimu”.

Štai geriausias būdas, kaip galėčiau paaiškinti šį procesą. Įsivaizduokite vorų šeimyną, kuriai reikia surinkti maisto (WWW atveju maistą laikykite savo svetainės HTML tekstu), kurį reikia grąžinti į pagrindinę voratinklio (paieškos sistemos indekso „duomenų bazę”). Kad greičiau ir veiksmingiau surinktų maistą, voras naudojasi greitkeliu (HTML nuorodomis interneto svetainėse).

Kai voras surenka maistą, jis jį nuneša atgal į voratinklį (paieškos sistemos indekso „Duomenų bazė”). Dabar informacija yra surūšiuota, o paieškos sistema naudoja šią informaciją, kad padėtų naudotojui rasti tai, ko jis ieško. Taigi, kai kas nors ieško „Nekilnojamasis turtas”, paieškos sistema pateiks tinkamiausius rezultatus iš savo duomenų bazės. Pastaba: Paieškos sistemos nuolat keičia informacijos rinkimo būdus ir jos saugojimo rodyklėje būdus, todėl labai svarbu nuolat sekti pokyčius ir metodus.

Nepamirškite, kad paieškos sistemose yra remiamų nuorodų, t. y. mokamų paieškos rezultatų, kurie paprastai pateikiami natūralių paieškos rezultatų viršuje, šone ir apačioje. Tai visai kita tema, vadinama mokama už paspaudimą (PPC), todėl nepamirškite, kad SEO susijęs su natūraliomis paieškos vietomis, o PPC – su mokamomis paieškos vietomis.

Dabar, kai žinote, kas yra paieškos sistemos ir kaip jos veikia, galite geriau suprasti, kas yra SEO (optimizavimas paieškos sistemoms) ir kaip jis gali jums padėti. Štai dar vienas geras pavyzdys, kuriame naudojama voratinklio analogija. Pagalvokite, kad SEO (paieškos sistemų optimizavimą) svetainei atliekantis asmuo yra voras maitintojas. Šis specialistas optimizuos taip, kaip voras renka maistą. Kalbant apie svetainę, specialistas ją optimizuos taip, kad paieškos sistemų vorai galėtų lengvai surinkti reikiamą ir svarbią informaciją.

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *