Kodėl optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) yra tokia populiari diskusijų tema

Paieškos sistemų optimizavimas yra viena iš labiausiai diskutuojamų ir kontroversiškų temų internete. Be to, tai viena iš labiausiai nesuprantamų temų.

Iš esmės optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) – tai interneto svetainės pakeitimas taip, kad ji gerai veiktų organiniuose, paieškos sistemų rodomuose sąrašuose.

Dabar net ir šis greitas ir tikslus paieškos sistemų optimizavimo (SEO) apibrėžimas gali sukelti karštų diskusijų apie SEO reikšmę ir tikslą.

Taigi gali kilti klausimas, kodėl SEO yra tokia populiari ir prieštaringa tema, kuri sukelia tiek daug diskusijų SEO bendruomenėje ir tarp interneto gyventojų, ypač svetainių savininkų? Mano kuklia nuomone, yra 6 priežastys, kodėl optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) yra toks populiarus, koks šiuo metu yra.

1. Tikslinis svetainės lankomumas – jei paklaustumėte daugumos svetainių savininkų ir SEO sektoriaus žmonių, kas yra svarbiausias sėkmingo svetainės verslo ir (arba) veiklos veiksnys. Didelė dalis žmonių atsakys, kad svetainės lankomumas, o dar konkrečiau – tikslinis svetainės lankomumas.

Šiuo metu internete didžiausias nuolatinis tikslinio svetainės lankytojų srauto šaltinis yra paieškos sistemos. Kasmet statistiniai duomenys rodo, kad apie 75-80 % visų internetu įsigyjamų prekių asmenys iš pradžių įsigyja atlikę paiešką paieškos sistemoje, o didžioji dauguma žmonių, kurie lankosi interneto svetainėse, paprastai ateina per paieškos sistemą. Tokių skaičių negali ignoruoti net didžiausi optimizavimo paieškos sistemoms priešininkai. Be to, kadangi SEO optimizavimas yra orientuotas į svetainių optimizavimą siekiant sėkmingo reitingavimo, susijusio su paieškos sistemomis, natūralu, kad žmonės domisi optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) sritimi ir praktika.

2. SEO kontroversiškumas – optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) yra viena prieštaringiausių temų, susijusių su interneto svetainių veikimu. SEO šalininkai gali teigti, kad ji suteikia perspektyvų metodą, leidžiantį interneto svetainėms būti matomoms paieškos sistemose, o tai šiandien yra svarbu bet kuriai interneto svetainei, norinčiai lankytojų srauto internete.

Tačiau SEO besipriešinantys oponentai taip pat gali teigti, kad daugelis svetainių pasiekia aukštą matomumą paieškos sistemose nenaudodamos SEO darbų ir kad SEO specialistai teikia tik spėjamo darbo brangiai kainuojančias paslaugas, kurios nesuteikia jokių garantijų, kad paieškos sistemų reitingai bus sėkmingi.

Dėl šios situacijos, kuri turi tam tikrų abiejų pusių argumentų, nuolat kyla karštų SEO šalininkų ir SEO priešininkų diskusijų, kurios kasdien vyksta forumuose, tinklaraščiuose, interneto svetainėse ir naujienlaiškiuose visame internete, taip pat žurnaluose ir televizijoje.

Paprasčiau tariant, kontroversijos skatina dėmesį, o SEO iš tiesų kelia daug diskusijų, nesvarbu, ar jums tai patinka, ar nepatinka. Be to, kol paieškos sistemos vaidins dominuojantį vaidmenį generuojant tikslinį svetainių srautą, SEO ir toliau bus populiari tema.

3. Pinigai – optimizavimas paieškos sistemoms yra daugiamilijoninis verslas. Paieškos sistemos kasmet per reklamą sugeneruoja milijardus dolerių. Svetainės kasmet uždirba milijardus dolerių savo savininkams naudodamosi paieškos sistemomis per mokamą reklamą arba organinius (nemokamus) sąrašus paieškos rezultatuose.

Nenuostabu, kad, atsižvelgiant į tai, jog kasmet ant stalo guli milijardai dolerių, viskas, kas gali suteikti asmeniui ar įmonei konkurencinį pranašumą itin sparčiai besivystančiame interneto pasaulyje, tampa karšta diskusijų ir debatų tema.

Be to, dėl suvokimo ir tikrovės derinio, kuris pabrėžia, kad optimizavimas paieškos sistemoms yra raktas į pardavimų internetu didinimą, optimizavimas paieškos sistemoms yra labai populiari tema daugelio įmonių sprendimų priėmėjams, o tai suteikia papildomo dėmesio SEO optimizavimui verslo pasaulyje ir už jo ribų.

4. Nėra standartinių SEO taisyklių ar reglamentų – optimizavimą paieškos sistemoms (SEO) galima apibūdinti kaip šiuolaikinę laukinių vakarų versiją. Iš esmės beveik viską galima pasakyti ar padaryti, nes nėra jokių oficialių nustatytų standartų visai šiai pramonei.

Todėl tikrąja to žodžio prasme niekas nėra teisus ar neteisus dėl bet kokių minčių, komentarų ar sprendimų, susijusių su SEO technikomis ir (arba) metodais. Teisinga ar neteisinga pakeičia tai, ką asmenys laiko etiška, o kiekvienas turi unikalų etikos rinkinį. Tai, ką vienas asmuo gali laikyti neetišku, kitas gali laikyti visiškai sąžininga, gerai apgalvota pagalba. Štai kodėl SEO pramonėje egzistuoja tokios etiketės kaip „white hat“ ir „black hat“ SEO.

5. Paieškos sistemos – optimizavimas paieškos sistemoms buvo sukurtas kaip šalutinis produktas, atsiradęs dėl paieškos sistemų kūrimo, naudojimo ir populiarumo. Be paieškos variklių nebūtų SEO pramonės dabartiniu pavidalu ir forma.

Kaip kasmet patvirtina statistiniai duomenys, didžioji dalis tikslinio interneto svetainių srauto tiesiogiai arba netiesiogiai generuojama per paieškos sistemas, o labai didelė dalis pardavimų internetu yra tiesiogiai susijusi su lankytojais, atvykusiais iš paieškos sistemų ir ieškančiais produktų ir (arba) paslaugų.

Atsižvelgiant į dominuojantį paieškos sistemų vaidmenį internete ir į tai, kad paieškos sistemų sėkmė priklauso nuo gebėjimo lankytojams pateikti tikslius ir patikimus paieškos rezultatus, sėkmingai veikiančios paieškos sistemos linkusios užmegzti neformalius santykius su SEO pramone.

Tam tikra SEO veikla svetainėse paprastai padeda paieškos sistemoms pateikti tai, ko ieško lankytojai, t. y. geriausius paieškos rezultatus.

Dėl šios priežasties kartais paieškos sistemos teikia SEO informaciją ir SEO rekomendacijas savo lankytojams tiesiogiai paieškos sistemose. Tai labai padeda SEO pramonei, nes ji atsiduria pagrindinių žmonių, kurie domisi organinės (nemokamos) paieškos rezultatais, t. y. kažko konkretaus ieškančių paieškos sistemų naudotojų ir svetainių savininkų, kurie nori būti rasti paieškos sistemų rezultatuose, priešakyje.

6. SEO paslaptis – beveik nė vienas SEO specialistas išsamiai nepaaiškins, ką jis daro, susijusio su SEO darbu. Kai kurie pateiks šiek tiek informacijos apie SEO, kuri daugiausia pateikiama kaip SEO specialistų rinkodaros pastangos forumuose, tinklaraščiuose ir naujienlaiškiuose. Net parduodamose elektroninėse knygose ir knygose SEO aiškinama tik bendrais bruožais. Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) yra tikra paslaptis eiliniam svetainės savininkui ir (arba) žmonėms, besidomintiems organinėmis paieškos sistemų pozicijomis.

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.