Kas yra H1 lemputė?
H1 priekinių žibintų lemputė – tai tolimųjų šviesų vieno siūlelio tipo lemputė, kuri apšviečia aplinką dideliu atstumu. H1 lemputė naudojama tokiose transporto priemonėse kaip sunkvežimiai, visureigiai, furgonai ir mikroautobusai. H1 lemputės skleidžia didesnį šviesos srautą nei įprastos artimųjų šviesų lemputės ir padeda padidinti vairuotojų ir keleivių saugumą, nes padidina matomumo atstumą važiuojant atvirais greitkeliais ir tamsiais kaimo keliais.
Pirmą kartą H1 lemputė buvo pristatyta 1962 m. kaip vieno siūlelio halogeninė lemputė, skirta naudoti automobilių priekiniuose žibintuose, o vėliau pritaikyta ir kitoms reikmėms. H1 iš pradžių buvo halogeninė lemputė, tačiau šiuolaikiniame pasaulyje ji buvo patobulinta į LED. H1 yra dažniausiai automobilių priekiniams žibintams naudojama lemputė, taip pat naudojama priekiniams ir galiniams žibintams.
H1 halogeninės lemputės galia arba nominalusis rodiklis yra 55 vatai ir 1407 liumenai esant 12 įtampai. Pagal JAV įstatymus H1 priekinių žibintų lemputės, kurių maksimalus galingumas yra 65 vatai esant 12,8 voltų įtampai ir 1410 liumenų, yra teisėtos.
Ar galiu naudoti H1 vietoj H7?
Nors H1 ir H7 yra vienvielės lemputės, negalima naudoti H1 lemputės vietoj H7 LED ir atvirkščiai. Tolimųjų ir artimųjų šviesų lemputės turi skirtingus automobilio žibintų lizdų sistemos griovelius, kurie telpa į atitinkamas įpjovas. Tai reiškia, kad H1 vietoj H7 LED negalite naudoti atsitiktinai arba tyčia, nebent aktyviai pažeistumėte sistemą.
H1 lemputės istorija
H1 lemputė pirmą kartą buvo sukurta kaip halogeninė lemputė. Vėliau H1 lemputės buvo pakeistos į LED tipo lemputes, kurios dėl ilgesnio tarnavimo laiko ir didesnio ryškumo greitai užėmė rinką. Be to, H1 LED lemputės, palyginti su H1 halogeninėmis lemputėmis, skleidžia daug daugiau baltos šviesos.
Tačiau naudoti H1 LED lemputę H1 halogeninio žibinto korpuse yra bloga idėja, nes JAV transporto priemonių reflektoriai ir lęšiai yra pritaikyti veikti su šiomis halogeninėmis lemputėmis.
Daugumos automobilių priekiniai žibintai yra kur kas daugiau nei tik lemputės įdėjimas į lizdą. Yra keletas atšvaitų, kurių forma ir kampas yra tokie, kad jie surenka ir sutelkia šviesą iš mažytės halogeninės lemputės siūlelio ir nukreipia ją toli į kelią, kad būtų kuo geresnis matomumas.
H1 halogeniniai žibintai yra visakrypčiai, todėl į visas puses skleidžia vienodą spindulių pluoštą. Automobilio priekiniai žibintai sukonstruoti naudojant tą šviesos šaltinio tašką (H1 halogeninės lemputės kaitinamąjį elementą), kurio tiksli vieta ir lemputės matmenys yra korpuse, kad būtų galima sukurti priekinių žibintų šviesos raštą. Šviesos šaltinio šviesos taškas atsispindi užpakalinėje objektyvo korpuso dalyje (reflektoriuje). Tada šviesa apverčiama ir keliauja į priekį, kad pereitų per atskirą priekinio žibinto stiklo lęšio raštą ir sukurtų inžinierių sukurtą šviesos raštą, kad būtų sukurtas gerai sufokusuotas šviesos pluoštas. Kadangi halogeninės lemputės šviesos šaltinis (kaitinamoji gija) yra gana mažas, jį galima lengvai pastatyti tiksliai į priekinio žibinto korpuso centrą, kad būtų sufokusuotas šviesos spindulys.