Reikia įkvėpimo verslo rinkodarai? Pastaruoju metu technologijų amžius nuolat sprogsta, o įvairūs rinkodaros būdai atsiranda ir išnyksta. Įmonė, norėdama konkuruoti atitinkamoje rinkoje, turi nuolat sekti naujausius statistinius duomenis apie strategiją. Būtent tam tikslui ir buvo parengtas šis tyrimas. Šiame dokumente išskiriami kai kurie svarbiausi 2021 m. rinkodaros metodai B2B (verslas verslui) ir B2C (verslas vartotojui) rinkodaroje. Be to, išdėstyti kiekvieno iš jų privalumai ir trūkumai, kad būtų galima giliau suvokti bendrą B2B ir B2C idėją. Tikimės, kad rasite įkvėpimo pritaikyti šiuos metodus savo rinkodaros strategijose.
B2B (verslas verslui) ir B2C (verslas vartotojui) rinkodara
B2B ir B2C rinkodaros sąvoka yra savaime suprantama – tai tiesiog tikslinės auditorijos skirtumas. Tačiau jų rinkodaros metodų skirtumai nėra savaime suprantami, todėl lengva šiuos teiginius įsivaizduoti pasitelkus pavyzdį. Tarkime, esate vynuogių augintojas ir artėja derliaus nuėmimas. Galite rinktis B2B kelią ir parduoti vynuoges maisto prekių parduotuvei arba vyndariui (vyndariui), arba B2C kelią ir įsteigti internetinę parduotuvę arba stendą vietiniame ūkininkų turguje. Pasirinkimas nėra lengvas. Ar parduotuvei ir (arba) vyndariui parduodate mažesne kaina už vynuogę, o perkate dideliais kiekiais? Arba parduodate už didesnę kainą tiesiogiai vartotojams, bet turite įdėti pastangų, kad pasiektumėte vartotoją, ir rizikuojate neparduoti viso savo produkto? Taip pat nėra taip paprasta tiesiog parduoti savo produktą. Turite jį parduoti. Tai iškelia pagrindinį klausimą, įkvepiantį tolesnius du skyrius:
Du B2B rinkodaros metodai
SEO:
Paieškos sistemų optimizavimas, sutrumpintai SEO, yra esminė strategija, kurią reikia įdiegti į savo rinkodarą, jei dirbate B2B. Iš kitų rinkodaros metodų SEO yra geriausia strategija, padedanti gauti pajamų jūsų verslui, tačiau ką apima SEO įgyvendinimas? SEO tikslas – optimizuoti svetainės turinį (Onsite SEO) ir jį reklamuoti (Offsite SEO), kad jūsų svetainė dažniau atsidurtų paieškos sistemų, tokių kaip „Google Bing”, „Yahoo” ir kitų, paieškos sistemų, vartotojų paieškos viršūnėse arba netoli jų. Svarbiausia suprasti savo tikslinę auditoriją ir tai, kokius raktinius žodžius ji įrašys į paieškos juostą. Tokios paieškos sistemos kaip „Google” yra automatizuotos. Negalite „Google” pasakyti, kad jūsų svetainė parduoda vynuoges įmonėms. Jūsų turinys turi tai atspindėti. Pabandykite ieškoti „pirkti vynuoges urmu”. Paieškoje rodomi kiekvienos svetainės raktažodžiai. Ši svetainės SEO dalis yra gana intuityvi. Vis dėlto turite neapsiriboti vien tik visų rūšių raktažodžių įtraukimu į turinį, nes jūsų auditorija nėra tokia nuspėjama, kaip jums atrodo, ir ji nebūtinai ieško jūsų įmonės. Galbūt jūsų vynuogių verslo atveju auditorija ieškos bendriau, galbūt „nefasuoti vaisiai” ar panašiai. Būtina apsvarstyti, kad jūsų svetainės turinys atitiktų kuo daugiau galimų paieškų.
Socialinės žiniasklaidos rinkodara:
Socialinė žiniasklaida yra daugelio žmonių namai, būtent todėl ji yra puiki platforma, kurioje galite reklamuoti savo verslą. Socialinės žiniasklaidos rinkodara yra puiki strategija, kurią galima įdiegti į savo rinkodarą ir kuri puikiai veikia kartu su kitomis rinkodaros priemonėmis, pavyzdžiui, Offsite SEO. Ši strategija turi neįtikėtiną įtaką B2B konversijos rodikliams, dėl kurių padidėja jūsų svetainės lankomumas ir jūsų verslo pelnas. Ją įvaldyti yra sudėtinga ir potencialiai pavojinga, jei užsakysite ir patikėsite socialinės žiniasklaidos rinkodaros darbą kam nors neatsargiam, nes vienas blogas tviterio įrašas gali sukelti jūsų verslui problemų. Tačiau humaniškumas, kurį jūsų prekės ženklas įgauna dėl pasitikėjimo, ir nemokami atsiliepimai, kuriuos gaunate iš internete esančių žmonių, yra verti pastangų. Nesvarbu, ar tai būtų trumpas vaizdo įrašas, paveikslėlis, tviterio žinutė, kito įrašo komentaras, toks turinys, nors iš pažiūros atrodo bevertis, puikiai tinka jūsų verslui. Šiuos mažus gabalėlius kitiems naudotojams lengva suvirškinti, o tam tikrais atvejais jie yra įkalbinėjami suvirškinti, nes, nors jie galbūt ir nesiekia aktyviai leisti savo pinigų, matydami šiuos socialinės žiniasklaidos įrašus jie priversti galvoti apie jūsų verslą, net jei tai vyksta pasąmonėje.
Du B2C rinkodaros metodai
PPC (Mokėti už paspaudimą):
„Mokėti už paspaudimą” reiškia monetizacijos metodą, kai kiekvienas paspaudimas kainuoja. Pavyzdžiui, jei „Pay-Per-Click” reklama būtų naudojama sporto straipsniuose, skaitytojai gali būti pritraukti spustelėti reklamą, susijusią su pranešime minimomis komandomis, pavyzdžiui, apranga, kitais straipsniais arba su veikla susijusiais produktais. Taip pasinaudojant skaitytojų interesais galima tikslingai nukreipti reklamą ir skleisti informaciją. Paieškos skelbimai gali iki 80 proc. padidinti prekės ženklo žinomumą, įskiepijant vartotojams prisiminimus, taip parodant tikslinės rinkodaros svarbą, turinčią labai teigiamą poveikį reklamuojamam produktui dėl poveikio. Panašiai, plačiai paplitęs interneto naudojimas, kai „Google” per mėnesį atlieka 160 mlrd. paieškų, rodo, kad „Pay-Per-Click” reklama gali duoti piniginį pelną. Taigi reklamuotojai ne tik gauna užmokestį už paspaudimus ant jų skelbimų, bet ir padidėja tikimybė, kad vartotojai įsigis reklamuojamą produktą dėl padidėjusio svetainės lankomumo ir tinkamo skelbimo patalpinimo.